Terapia małych dzieci z autyzmem w Punkcie „Droga”:
-
- terapia prowadzona jest metodą Stosowanej Analizy Zachowania
-
- ma charakter indywidualny co oznacza, że w jednym czasie jeden terapeuta pracuje z jednym dzieckiem,
-
- odbywa się w trybie intensywnym - 6 godzin terapii w tygodniu,
-
- podczas zajęć dziecko realizuje indywidualny program terapeutyczny, w którym znajdują się elementy edukacyjne (rozwijanie umiejętności deficytowych), rozwój umiejętności komunikacyjnych i mowy, nauka adekwatnych zachowań społecznych zarówno podczas relacji z osobami dorosłymi, jak i rówieśnikami,
-
- eliminowanie zachowań niepożądanych,
-
- terapia z dzieckiem jest superwizowana podczas regularnych spotkań z superwizorem co około 3 miesiące,
-
- programy edukacyjno – terapeutyczne są dokładnie opisane, a każde zadanie programu jest rejestrowane raz w tygodniu. Taki sposób zapisu pozwala na analizowanie zmian zachowania, czyli postępów robionych przez ucznia,
Grupy terapeutyczne dla dzieci
-
- adresowane są do dzieci w wieku przedszkolnych z Zespołem Aspergera,
-
- grupy prowadzone są metodą Stosowanej Analizy Zachowania
-
- zajęcia terapeutyczne są ukierunkowane na naukę współpracy w grupie rówieśniczej, praktyczne wykorzystanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych w kontakcie z rówieśnikami, naukę zachowań deficytowych oraz redukowanie zachowań niepożądanych.
-
- zajęcia terapeutyczne odbywają się w grupie maksymalnie do 6 dzieci, w wieku 5-6 lat
-
- zajęcia prowadzone są w obecności dwóch terapeutów, 1 raz w tygodniu przez 2 godziny zegarowe
-
- cykl terapeutyczny trwa 1 rok kalendarzowy
Diagnoza funkcjonalna
Diagnoza funkcjonalna pod kątem zaburzeń ze spektrum autyzmu obejmuje:
-
- 1 dzień wywiadu z rodzicem, 2-3 dni ćwiczeń z dzieckiem, spotkanie podsumowujące,
-
- szczegółowy opis z diagnozy w formie papierowej dla rodzica.
2. Dziecięca Skala Rozwojowa DSR obejmuje:
-
- 1 dzień wywiadu z rodzicem, 2-3 dni ćwiczeń z dzieckiem, spotkanie podsumowujące,
-
- szczegółowy opis z diagnozy w formie papierowej dla rodzica.
-
- DSR przeznaczona jest do badania małych dzieci od 2 miesięcy do 3lat. Zastosowaniem testu jest: wczesne wykrywanie sygnałów zaburzeń i opóźnień w rozwoju; wykrywanie słabych i mocnych stron funkcjonowania dziecka; może służyć do badań przesiewowych, do określania kierunku oddziaływań stymulacyjnych lub korekcyjnych.
Profil psychoedukacyjny PEP-R E. Schoplera
-
- 1 dzień wywiadu z rodzicem, 2-3 dni ćwiczeń z dzieckiem, spotkanie podsumowujące,
-
- szczegółowy opis z diagnozy w formie papierowej dla rodzica.
-
- profil psychoedukacyjny PEP-R jest przeznaczony dla dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami w rozwoju i komunikacji, wieku od 6 miesięcy do 7 lat.Można go również stosować u dzieci do 12 roku życia, jeżeli pewne funkcje są na poziomie niższym niż 7 lat.
-
- test służy ocenie rozwoju dzieci z jego zaburzeniami i zaplanowania zindywidualizowanego programu nauczania.
Staże praktyczne:
Do Punktu "Droga" zapraszamy osoby zainteresowane odbyciem stażu praktycznego przygotowującego do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu według metod Stosowanej Analizy Zachowania.
Staż obejmuje zajęcia obserwacyjne, podczas, których uczestnik ogląda pracę doświadczonego terapeuty oraz zajęcia praktyczne, podczas których samodzielnie pracuje z dzieckiem pod okiem terapeuty prowadzącego.
Staże praktyczne są odpłatne.
Osoby zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy.